Veelgestelde vragen

Hoe bestel ik tickets voor een voorstelling?

Heeft u al een account op www.stadsschouwburgendevereeniging.nl? Dan kunt u eenvoudig inloggen en bestellen. Heeft u nog geen account, maak dan een account aan. U kunt voorstelling(en) selecteren en met de rode button plaatsen in uw digitale ‘winkelmandje’. Plaats meerdere voorstellingen en concerten in het winkelmandje, kies zelf uw stoelen en het aantal tickets. U kunt tussentijds wijzigen als u zich hebt bedacht of heeft vergist.

 

Moet ik een account hebben om tickets te kopen?

Voor het bestellen van tickets op de website heeft u een account nodig. Bestelt u tickets aan de kassa van de Stadsschouwburg dan is het niet nodig om een account te hebben.

 

Hoe maak ik een account?

Een nieuw account maakt u door een gebruikersnaam te bedenken (bijvoorbeeld uw naam) en een wachtwoord. U krijgt een mail met daarin een bevestigingscode en daarna is uw account klaar voor gebruik. Mocht u deze bevestigingscode niet hebben ontvangen, kunt u het beste in uw SPAM / ongewenste e-mailbox kijken of de mail daarin terecht is gekomen.

 

Waarvoor worden mijn gegevens gebruikt die ik invul bij ‘mijn account’?

Mochten er wijzigingen zijn met betrekking tot uw komende bezoek, zoals aanvangstijd, annulering of verplaatsing, dan informeren wij u graag tijdig. Hiervoor hebben wij uw gegevens nodig. Uw emailadres wordt ook gebruikt, tenzij u hiervoor bent afgemeld, voor het versturen van nieuwsbrieven. Wanneer u uw voorkeuren aangeeft, ontvangt u ook genre-gerelateerde nieuwsbrieven (cabaret, toneel, musical etc.)

 

Wat moet ik doen als de website niet werkt?

Als de website niet werkt, kan dit komen door uw browser en/of besturingssysteem. U kunt dit gemakkelijk controleren op: www.stadsschouwburgendevereeniging.nl/check

 

Ik kan een bepaalde rang niet selecteren. Hoe kan dat?

Deze rang is uitverkocht of niet beschikbaar. Wat is het maximale aantal tickets dat u kunt kopen? Dit verschilt per voorstelling. Wanneer er een maximum is, dan wordt dit aangegeven op de website bij de desbetreffende voorstelling.

 

Waaruit bestaan de handlingskosten?

Voor e-tickets betaalt u € 1,- per ticket, voor tickets die u koopt aan de kassa of kaarten die u telefonisch reserveert, betaalt u € 1,50 per ticket. De handlingkosten dekken o.a. de systeemkosten, datacommunicatiekosten, verkoopkosten, administratiekosten, kosten voor de klantenservice, bancaire kosten en transactiekosten. Wanneer een voorstelling of concert onverhoopt niet doorgaat, krijgt u ook de handlingkosten retour.

 

Hoe kan ik rolstoelplaatsen bestellen?

Rolstoelplaatsen kunt u niet via de website bestellen, bel hiervoor de kassa: 024 3221100 (ma t/m vr 9.30-17.30 uur en za van 11.00-16.00 uur). 

 

Wanneer kan ik mijn (inbegrepen) consumptie gebruiken?
Bij de prijs van alle concerten en voorstellingen is een consumptie inbegrepen. U leest dit ook op uw ticket.  
Als het programma een pauze heeft, kunt u deze consumptie uitsluitend in de pauze gebruiken. Wij zetten drankjes voor u uit. Speciaal-bieren zijn (met een toeslag) verkrijgbaar aan de bar.
Als er geen pauze is, kunt u na afloop van het programma uw (inbegrepen) consumptie gebruiken.
Als er geen consumptie bij de prijs is inbegrepen staat dit bij de betreffende activiteit op de website vermeld. Op uw ticket staat dan niets over een consumptie vermeld.

 

Ik wil graag Liefhebber blijven/worden, moet ik dan bij donaties mijn bijdrage betalen?

Nee dat hoeft niet. De Liefhebber bijdrage wordt apart afgeschreven als u reeds Liefhebber bent. Wanneer u Liefhebber wilt worden kunt u inderdaad bij donatie direct 60 euro betalen. Wij zorgen er dan voor dat u Liefhebber wordt.

 

Kan ik als ik via de website reserveer met een podiumcadeaukaart betalen?

Ja, dat kan. Op de achterkant van uw podiumcadeaukaart staat een lang getal en onder een kraslaagje nog een cijfercode. Beide hebt u nodig om op de site met de podiumcadeaukaart te kunnen betalen. Is het bedrag op uw podiumcadeaukaart hoger dan het bedrag dat er betaald moet worden, dan blijft het resterende tegoed vanzelfsprekend op uw kaart staan. Is het bedrag op de kaart niet toereikend dan kunt u dit aanvullen met een betaling via iDeal of creditcard.

 

Mag ik mijn kind op schoot houden tijdens een familievoorstelling, zodat ik geen kinderticket hoef te kopen?

Nee, dit is niet mogelijk. Iedere bezoeker jong of oud heeft enkel entree tot de voorstelling als diegene een eigen ticket heeft. Uw zoon of dochter mag op schoot, maar er dient wel een ticket voor hem/haar gekocht te zijn. 

 

Is er een lift aanwezig in de Stadsschouwburg?

Ja, er is een lift aanwezig. Let op: deze gaat niet tot het tweede balkon.

 

Is er een lift aanwezig in concertgebouw De Vereeniging?

Ja, er is een lift aanwezig. Hiermee kunnen bezoekers de Kleine Zaal op de eerste etage kunnen bereiken.

 

Heeft u een andere vraag?

Neem gerust contact op met onze kassa via 024-3 22 11 00, ma t/m vr 9.30-17.30 uur en za van 11.00-16.00 uur of mail naar kassa@stadsschouwburgendevereeniging.nl

 

Cookies

We gebruiken cookies om uw bezoek aan deze website zo plezierig mogelijk te maken. We onthouden bijvoorbeeld uw persoonlijke instellingen.

klik hier voor meer informatie sluiten