de maatregelen voor een veilig bezoek

Er vinden weer voorstellingen en concerten plaats in de Stadsschouwburg en De Vereeniging. Gelukkig zijn onze gebouwen ruim opgezet, met brede gangen, grote foyers en ruime (concert)zalen. Er is daardoor bij de beperkte capaciteit meer dan voldoende ruimte om afstand tot elkaar te bewaren. 

Wij begrijpen dat je vragen hebt over de huidige situatie of toekomstige bezoek. Hieronder proberen we deze vragen – van het kopen van kaarten tot het moment dat je onze gebouwen weer verlaat – te beantwoorden.

Heb je na het lezen van onderstaande informatie toch nog vragen? Neem dan contact op met de kassa. Dat kan via kassa@sedv.nl

Let op: vanaf vrijdag 2 oktober 2020 geeft het kabinet het dringende advies om over te gaan tot het dragen van niet-medische mondkapjes in alle publieke binnenruimtes zoals restaurants, cafés, theaters en concertzalen, met uitzondering van mensen op een zitplaats.

Alle medewerkers die met publiek in contact komen dragen een mondkapje. Andere beschermende middelen zijn bijvoorbeeld een transparant scherm tussen gastheer en bezoeker bij de kaartcontrole. Medewerkers met een mondkapje houden nog steeds anderhalve meter ten opzichte van anderen.

Wij vragen je als bezoeker een mondkapje te dragen bij het binnenkomen en verlaten van onze panden of als je, je door het gebouw verplaatst. Op deze momenten is het dragen van een mondkapje verplicht. Zit je op een stoel, in de foyer of in de zaal, dan kan een mondkapje weer af. 

Veelgestelde vragen rondom je bezoek aan De Vereeniging of de Stadsschouwburg

Vinden er concerten/voorstellingen plaats in De Vereeniging en/of Stadsschouwburg Nijmegen?

Wij vinden het logisch dat we samen optrekken om kwetsbaren in onze samenleving te beschermen. Daarom zullen we er alles aan doen om de aankomende concerten en voorstellingen aan te passen of te verschuiven naar een ander moment. In een uiterst geval moeten we de voorstelling of het concert annuleren. Kaartkopers worden persoonlijk op de hoogte gebracht over eventueel vervangende data en over de afwikkeling van kaarten. We hanteren een soepel restitutiebeleid.

Programmeurs Lieke Jordens en Kenne Peters hebben keihard hun best gedaan om een veelzijdig programma samen te stellen, uiteraard rekening houdend met de coronaregels. Op dit moment zijn de programma’s t/m eind december wel in de verkoop. De programma's duren gemiddeld een uur à anderhalf uur, zonder pauze. Je kunt je bezoek uiteraard combineren met een etentje in ons restaurant. 

Het laatste nieuws over onze programmering ontvang je via onze nieuwsbrief, via Facebook, via Instagram of vind je op onze website.

Hoe kan ik kaarten kopen?

Kaarten zijn te verkrijgen via onze website. In de agenda zie je welke concerten en voorstellingen er de komende tijd op het programma staan. Alle voorstellingen en concerten zijn ongeplaceerd. Dat betekent dat het niet mogelijk is om zelf een stoel te kiezen. Je kan uitsluitend kiezen voor e-tickets. Deze print je uit voorafgaand aan je bezoek of je toont het e-ticket op je mobiele telefoon. Zet dan wel de helderheid van je scherm op maximaal. Tijdens je bezoek wijst een medewerker je waar je kan zitten.

Is het dragen van een mondkapje verplicht?

Ja, bij het binnenkomen en verlaten van de panden of als jij je door het gebouw verplaatst is het dragen van een mondkapje verplicht. Zit je op een stoel, in de foyer of in de zaal, dan kan een mondkapje weer af. 

Zijn er mondkapjes beschikbaar?

Nee, wij verstrekken geen mondkapjes. Het is belangrijk dat u deze zelf meeneemt.

Hoe worden de gebouwen schoongemaakt?

Naast de reguliere schoonmaak van het hele gebouw zorgen wij voor je bezoek voor intensieve schoonmaak van contactoppervlakken, zoals deurknoppen, trapleuningen en liftknoppen. Na afloop van elk concert of voorstelling worden de armleuningen van alle stoelen gereinigd.

Ventilatie

Wij ventileren op dit moment volgens het verdringingsprincipe. Dat wil zeggen dat wij de inblaaslucht direct van buiten aanzuigen en inblazen en dat wij de lucht in de ruimte direct naar buiten toe afzuigen en wegblazen. Er wordt dus geen lucht gerecycled waardoor er ook geen kans bestaat dat eventuele luchtfilters bronnen van besmetting kunnen worden. De luchtverversingsfrequentie is 4 x zo groot dan normaal.

Welke ingangen van de gebouwen zijn geopend voor aanvang van het concert?

Bij zowel de Stadsschouwburg als De Vereeniging is alleen de hoofdingang geopend voor aanvang. Dit wijst zich vanzelf als er bent. Bij alle ingangen is desinfectiegel beschikbaar om handhygiëne toe te passen. 

Vanaf welk moment zijn de deuren geopend?

De buitendeuren van De Vereeniging en De Stadsschouwburg gaan 30 minuten voor aanvang open. 

Hoe wordt mijn kaartje gecontroleerd?

Bij de kaartcontrole wordt jouw e-ticket op veilige wijze gecontroleerd. Onze medewerkers scannen je ticket van achter plexiglas schermen.

Kan mij de toegang geweigerd worden?

Bij het kopen van een kaartje gaan bezoekers, in aanvulling op de algemene bezoekersvoorwaarden, akkoord met onze hygiënemaatregelen en de maatregelen bij gezondheidsklachten. Volgens de RIVM-richtlijnen worden bezoekers geacht thuis te blijven bij gezondheidsklachten als neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoest of verhoging. Onze medewerkers voeren bij de ingang een controlegesprek met bezoekers om in te schatten of er gezondheidsrisico’s zijn. Als de gezondheid van een bezoeker naar inschatting van de medewerker op de dag van het concert een risico oplevert, zal toegang tot het gebouw geweigerd worden.

Wat als ik gezondheidsklachten heb op de dag van het concert?

Ons retourbeleid stelt dat gasten tot 48 uur voor de voorstelling kunnen annuleren. Gasten ontvangen dan een tegoedbon voor het aankoopbedrag (minus 4,50 euro handlingskosten).

Als men Corona gerelateerde klachten heeft op de dag van het concert, dan kan men via kassa@sedv.nl of 024-3221100 (een uur voor aanvang) de waarde van ticket nog laten omzetten naar een tegoedbon (minus 4,50 euro handlingskosten)

Hoe beweegt het publiek zich door het gebouw?

Vanaf de ingangen zijn er in beide gebouwen eenrichtingsroutes van en naar de zaal, waardoor bezoekers elkaar niet hoeven te kruisen. Er zijn voldoende medewerkers aanwezig om alle bezoekers te begeleiden en te zorgen voor een goede doorstroom. Wij zorgen ervoor dat deuren in het gebouw zoveel mogelijk openstaan, zodat jij als bezoeker geen deurklinken hoeft aan te raken. Op verschillende plaatsen wordt het publiek eraan herinnerd zich aan de veiligheidsvoorschriften te houden. We vragen onze bezoekers om altijd de aanwijzingen van onze medewerkers op te volgen.

Is de garderobe geopend?

Nee, de garderobe is niet geopend. Je kunt je jas mee de zaal in nemen. Tassen groter dan A4-formaat mogen niet mee het gebouw in.

Kan ik iets drinken in de foyers voorafgaande aan het concert/de voorstelling?

De looproute in het gebouw leidt je automatisch langs een van de bars in de foyers. Aan deze bars kun je een drankje kopen. Vervolgens neem je je drankje mee naar de zaal. Het is op dit moment nog niet mogelijk om vooraf in de foyers zelf een drankje te drinken. Je drankje reken je af met PIN. 

Zijn de wc’s in het gebouw te gebruiken?

Ja, de wc’s zijn open. Natuurlijk wordt van iedereen verwacht voldoende afstand te bewaren tot elkaar. Medewerkers zullen hier extra op letten. Handen kunnen gewassen worden met desinfecterende zeep. Bij toiletbezoek gedurende de voorstelling of concert kun je nadien niet terugkeren naar je oorspronkelijke plek.

Hoeveel mensen laten jullie toe in de zaal?

Volgens de richtlijnen kunnen wij 350 bezoekers verwelkomen in de Grote Zaal van De Vereeniging. Voor de Stadsschouwburg geldt een limiet van 200 personen in de theaterzaal. Dit is exclusief de musici, acteurs en onze medewerkers.

Hoe ziet de stoelopstelling in de zalen eruit?

Jij vindt in de zalen de vertrouwde rijen stoelen, waarbij we steeds om-en-om een rij stoelen niet gebruiken. Bij sommige programma’s is er sprake van een andere opstelling. Bezoekers die met elkaar een huishouden vormen, kunnen bij elkaar zitten. Tussen twee bezoekers of huishoudens wordt steeds 1,5 meter vrijgehouden. Het is van belang dat bezoekers bij het betreden van de zaal de aanwijzingen van de medewerkers volgen. 

Hoe vind ik mijn plaats in de zaal?

De concerten/voorstellingen zijn ongeplaceerd. Dat wil zeggen dat je niet zelf je plaats kunt kiezen. Bezoekers worden door medewerker naar hun stoel gewezen op volgorde van binnenkomst. Er zijn voldoende medewerkers aanwezig om alle bezoekers te begeleiden naar hun plaats en te zorgen voor een goede doorstroom.

Kan ik in de zaal naast mijn familie/huisgenoot/partner zitten?

Bezoekers die met elkaar een huishouden vormen, kunnen bij elkaar zitten. Dit gaat op basis van vertrouwen. Wij kunnen niet controleren of bezoekers tot hetzelfde huishouden behoren.

Heeft het concert/voorstelling een pauze?

De concerten/voorstellingen hebben geen pauze.

Kan ik tijdens het concert de zaal verlaten?

Het is mogelijk om tijdens het concert/de voorstelling de zaal te verlaten. Helaas is het niet mogelijk weer naar je oorspronkelijke plaats terug te keren. Bij klassieke muziekconcerten is het niet mogelijk weer de zaal in te gaan.

Mag ik opstaan tijdens het slotapplaus?

We vragen onze bezoekers om tijdens het slotapplaus niet op te staan. Wij verzoeken je te blijven zitten totdat je op aanwijzing van onze medewerkers de zaal kunt verlaten.

Kan ik na het concert nog even napraten in het gebouw?

Wij verzoeken onze bezoekers na het concert of voorstelling te blijven zitten totdat je op aanwijzing van onze medewerkers de zaal kunt verlaten.. Op dit moment mag onze horeca niet geopend zijn. Als u een nazit arrangement heeft aangeschaft wordt uw geld gerestitueerd.

Ik heb opmerkingen/ideeën naar aanleiding van mijn bezoek 

Wij hebben reeds een jarenlange ervaring in het organiseren van concerten, voorstellingen en evenementen. Maar met het organiseren van programma’s tijdens de nasleep van een pandemie, hebben we geen ervaring. Opmerkingen, verbeteringen en ideeën van onze bezoekers zijn daarom van harte welkom. Deze mailen naar reactie@sedv.nl

 

Cookies

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content van derden af te beelden, zoals ook video’s, en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door ‘akkoord’ te klikken, stemt u hiermee in. Als u niet akkoord bent, kunt u via de knop ‘Instellingen aanpassen’ uw voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt uw winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kunt u inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen