Veelgestelde vragen

Hoe bestel ik tickets voor een voorstelling?

Heb je al een account op www.stadsschouwburgendevereeniging.nl? Dan kun je eenvoudig inloggen en bestellen. Heb je nog geen account, maak dan een account aan. Je kunt voorstelling(en) selecteren en met de rode button plaatsen in het digitale ‘winkelmandje’. Plaats meerdere voorstellingen en concerten in het winkelmandje, kies zelf je stoelen en het aantal tickets. Je kunt tussentijds wijzigen als je je hebt bedacht of hebt vergist.

Moet ik een account hebben om tickets te kopen?

Voor het bestellen van tickets op de website heb je een account nodig. Bestel je tickets aan de kassa van de Stadsschouwburg, dan is het niet nodig om een account te hebben.

Hoe maak ik een account?

Een nieuw account maak je door een gebruikersnaam te bedenken (bijvoorbeeld je naam) en een wachtwoord. Je krijgt een mail met daarin een bevestigingscode en daarna is je account klaar voor gebruik. Mocht jij deze bevestigingscode niet hebben ontvangen, kun je het beste in de SPAM / ongewenste e-mailbox kijken of de mail daarin terecht is gekomen.

Waarvoor worden mijn gegevens gebruikt die ik invul bij ‘mijn account’?

Mochten er wijzigingen zijn met betrekking tot jouw komende bezoek, zoals aanvangstijd, annulering of verplaatsing, dan informeren wij je graag tijdig. Hiervoor hebben wij je gegevens nodig. Je emailadres wordt ook gebruikt, tenzij je hiervoor bent afgemeld, voor het versturen van nieuwsbrieven. Wanneer jij je voorkeuren aangeeft, ontvang je ook genre-gerelateerde nieuwsbrieven (cabaret, toneel, musical etc.)

Wat moet ik doen als de website niet werkt?

Als de website niet werkt, kan dit komen door jouw browser en/of besturingssysteem. Je kunt dit gemakkelijk controleren op: www.stadsschouwburgendevereeniging.nl/check

Ik kan een bepaalde rang niet selecteren. Hoe kan dat?

Deze rang is uitverkocht of niet beschikbaar. Wat is het maximale aantal tickets dat je kunt kopen? Dit verschilt per voorstelling. Wanneer er een maximum is, dan wordt dit aangegeven op de website bij de desbetreffende voorstelling.

Waaruit bestaan de handlingskosten?

Voor (e)tickets betaal je € 1,25 per ticket. De handlingkosten dekken o.a. de systeemkosten, datacommunicatiekosten, verkoopkosten, administratiekosten, kosten voor de klantenservice, bancaire kosten en transactiekosten. Wanneer een voorstelling of concert onverhoopt niet doorgaat, krijg jij ook de handlingkosten retour.

Hoe kan ik rolstoelplaatsen bestellen?

Rolstoelplaatsen kun je niet via de website bestellen, bel hiervoor de kassa: 024 3221100 (ma t/m vr 9.30-17.30 uur en za van 11.00-16.00 uur). 

Zijn de zalen toegankelijk voor mensen met een auditieve beperking?

Er zijn hulpmiddelen beschikbaar. Deze zijn aan de kassa te verkrijgen voorafgaand aan de voorstelling. Heb jij specifieke hulpvragen? Neem dan voorafgaand even contact op met de kassa via 024-3221100. Zij helpen je graag verder.

Wanneer kan ik mijn (inbegrepen) consumptie gebruiken?

Bij de prijs van bijna alle concerten en voorstellingen is een consumptie inbegrepen. Wanneer dit zo is, lees je dit ook op je ticket.  Als het programma een pauze heeft, kun je deze consumptie uitsluitend in de pauze gebruiken. Wij zetten drankjes voor je uit. Speciaal-bieren zijn (met een toeslag) verkrijgbaar aan de bar.
Als er geen pauze is, kun jij na afloop van het programma je (inbegrepen) consumptie gebruiken. Als er geen consumptie bij de prijs is inbegrepen staat dit bij de betreffende activiteit op de website vermeld. Op je ticket staat dan niets over een consumptie vermeld.

Ik wil graag Vriend blijven/worden, moet ik dan bij donaties mijn bijdrage betalen?

Nee dat hoeft niet. De bijdrage voor jouw Vriendschap wordt apart afgeschreven als je reeds Vriend bent.

 

Kan ik als ik via de website reserveer met een podiumcadeaukaart betalen?

Ja, dat kan. Op de achterkant van je podiumcadeaukaart staat een lang getal en onder een kraslaagje nog een cijfercode. Beide hebt je nodig om op de site met de podiumcadeaukaart te kunnen betalen. Is het bedrag op jouw podiumcadeaukaart hoger dan het bedrag dat er betaald moet worden, dan blijft het resterende tegoed vanzelfsprekend op je kaart staan. Is het bedrag op de kaart niet toereikend dan kunt jij dit aanvullen met een betaling via iDeal of creditcard.

Mag ik mijn kind op schoot houden tijdens een familievoorstelling, zodat ik geen kinderticket hoef te kopen?

Nee, dit is niet mogelijk. Iedere bezoeker, jong of oud, heeft enkel entree tot de voorstelling als diegene een eigen ticket heeft. Je zoon of dochter mag op schoot, maar er dient wel een ticket voor hem/haar gekocht te zijn. 

Is er een lift aanwezig in de Stadsschouwburg?

Ja, er is een lift aanwezig. Let op: deze gaat niet tot het tweede balkon.

Is er een lift aanwezig in concertgebouw De Vereeniging?

Ja, er is een lift aanwezig.

Heb jij een andere vraag?

Neem gerust contact op met onze kassa via 024-3 22 11 00, ma t/m vr 9.30-17.30 uur en za van 11.00-16.00 uur of mail naar kassa@stadsschouwburgendevereeniging.nl

Cookies
We gebruiken cookies om uw bezoek aan deze website zo plezierig mogelijk te maken. We onthouden bijvoorbeeld uw persoonlijke instellingen.
klik hier voor meer informatie