veelgestelde vragen

Op deze pagina staat het antwoord op veel van je mogelijke vragen! Klik op een vraag waar jij het antwoord graag van wil weten.

dagkassa

De dagkassa, gevestigd in De Vereeniging, is geopend van woensdag tot en met zaterdag van 11.00-15.00 uur. Telefonisch is de kassa op deze dagen/tijden bereikbaar via tel.nr. 024 3 22 11 00. Per mail is de kassa bereikbaar via kassa@sedv.nl

kassa bij voorstellingen en concerten

Bij voorstellingen en concerten is de kassa in het betreffende gebouw geopend vanaf een uur voor aanvang.

 

Hoe bestel ik tickets voor een voorstelling?

Heb je al een account op onze website? Dan kun je eenvoudig inloggen en bestellen. Heb je nog geen account, maak dan een account aan. Je kunt voorstelling(en) selecteren en met de rode button plaatsen in het digitale ‘winkelmandje’. Plaats meerdere voorstellingen en concerten in het winkelmandje, kies zelf je stoelen en het aantal tickets. Je kunt tussentijds wijzigen als je je hebt bedacht of hebt vergist.

Moet ik een account hebben om tickets te kopen?

Voor het bestellen van tickets op de website heb je een account nodig. Bestel je tickets aan de kassa van de Stadsschouwburg, dan is het niet nodig om een account te hebben.

Hoe maak ik een account?

Een nieuw account maak je door een gebruikersnaam te bedenken (bijvoorbeeld je naam) en een wachtwoord. Je krijgt een mail met daarin een bevestigingscode en daarna is je account klaar voor gebruik. Mocht jij deze bevestigingscode niet hebben ontvangen, kun je het beste in de SPAM / ongewenste e-mailbox kijken of de mail daarin terecht is gekomen. Je kunt je registreren of aanmelden via Facebook op onze inlogpagina.

Ik heb een voucher. hoe kan ik die gebruiken?

Log in met je account op onze website.

1. Wanneer je bij een online bestelling bij het betaalscherm komt, kies dan voor voor betaalmiddel Waardebon (daar vallen verschillende tegoeden onder)

2. In het vervolgscherm kun je de langere, uit cijfers en letters bestaande, vouchercode invoeren (de letters zijn allemaal hoofdletters),

3. Als het te betalen bedrag lager is dan het tegoed dat op de voucher staat, blijft het restant op de voucher staan. Iis het te betalen bedrag hoger dan het bedrag op de voucher dan word je teruggeleid naar het betaalmiddelenscherm om het restant op een andere manier te voldoen.

4. een eventueel restant blijft zichtbaar bij 'mijn vouchers' in je account op onze website

Waar zie ik mijn voucher-tegoed?

Wanneer je inlogt op de website en klikt op je account (initialen,rechtsboven) dan zie je een menu. 

Klik op 'mijn vouchers'

Kan ik mijn tickets retourneren?

Als de bezoeker om welke reden dan ook geen gebruik maakt van het toegangsbewijs, komt dit voor zijn eigen rekening. Een eenmaal verkregen toegangsbewijs kan niet worden geruild. In deze gevallen vindt geen restitutie van het toegangsbewijs en/of overige kosten plaats.

Lees hier de complete bezoekersvoorwaarden.

Kan ik als ik via de website reserveer met een podiumcadeaukaart betalen?

Ja, dat kan. In het betaalscherm kies je voor PODIUM Cadeaukaart. Op de achterkant van je podiumcadeaukaart staat een lang getal en onder een kraslaagje nog een zescijferige pin. Beiden heb je nodig om op de site met de podiumcadeaukaart te kunnen betalen. Is het bedrag op jouw podiumcadeaukaart hoger dan het bedrag dat er betaald moet worden, dan blijft het resterende tegoed vanzelfsprekend op je kaart staan. Is het bedrag op de kaart niet toereikend dan kunt jij dit aanvullen met een betaling via iDEAL of creditcard.

Ik ben niet geïnformeerd over de afgelaste voorstelling, hoe kan dat?

We hebben de informatie van diegene die ticket(s) heeft gekocht en nemen contact op als de contactgegevens juist aan ons zijn doorgegeven. Komt de mail onverhoopt niet aan? Stuur dan een e-mail naar kassa@sedv.nl zodat we deze goed kunnen noteren én je in het vervolg op de hoogte gehouden wordt!

Waarvoor worden mijn gegevens gebruikt die ik invul bij ‘mijn account’?

Mochten er wijzigingen zijn met betrekking tot jouw komende bezoek, zoals aanvangstijd, annulering of verplaatsing, dan informeren wij je graag tijdig. Hiervoor hebben wij je gegevens nodig. Je emailadres wordt ook gebruikt, tenzij je hiervoor bent afgemeld, voor het versturen van nieuwsbrieven. Wanneer jij je voorkeuren aangeeft, ontvang je ook genre-gerelateerde nieuwsbrieven (cabaret, toneel, musical etc.).

Wat moet ik doen als de website niet werkt?

Als de website niet werkt, kan dit komen door jouw browser en/of besturingssysteem. Je kunt dit gemakkelijk controleren op: stadsschouwburgendevereeniging.nl/check.

Ik kan een bepaalde rang niet selecteren. Hoe kan dat?

Deze rang is uitverkocht of niet beschikbaar. Wat is het maximale aantal tickets dat je kunt kopen? Dit verschilt per voorstelling. Wanneer er een maximum is, dan wordt dit aangegeven op de website bij de desbetreffende voorstelling.

Waaruit bestaan de handlingskosten?

Voor (e)tickets betaal je € 1,25 per ticket. De handlingkosten dekken o.a. de systeemkosten, datacommunicatiekosten, verkoopkosten, administratiekosten, kosten voor de klantenservice, bancaire kosten en transactiekosten. Wanneer een voorstelling of concert onverhoopt niet doorgaat, krijg jij ook de handlingkosten retour.

Hoe kan ik rolstoelplaatsen bestellen?

Rolstoelplaatsen kun je niet via de website bestellen, bel hiervoor de kassa: 024 32 21 100 (wo t/m za 11.00 - 15.00 uur). 

Zijn de zalen toegankelijk voor mensen met een auditieve beperking?

Wij beschikken over persoonlijke ringleidingen. Bezoekers die hiervan gebruik willen maken kunnen  de persoonlijke ringleiding/lusje om hun nek hangen. Het gehoorapparaat van de bezoeker kan met dit lusje communiceren via de spoelstand.

In plaats van een lusje kan de bezoeker ook gebruik maken van een koptelefoon. In zowel Stadsschouwburg als in De Vereeniging zijn tien koptelefoons en vijf lusjes beschikbaar.  Deze zijn aan de kassa te verkrijgen voorafgaand aan de voorstelling. 

Er is geen klassieke ringleiding meer in de zaal. Deze veroorzaakte in het verleden te veel storing op andere apparatuur die tijdens voorstellingen werd gebruikt.

Heb jij specifieke hulpvragen? Neem dan voorafgaand even contact op met de kassa via kassa@sedv.nl 

Wanneer kan ik mijn (inbegrepen) consumptie gebruiken?

Bij de prijs van bijna alle concerten en voorstellingen is een consumptie inbegrepen. Wanneer dit zo is, lees je dit ook op je ticket.  Als het programma een pauze heeft, kun je deze consumptie uitsluitend in de pauze gebruiken. Wij zetten drankjes voor je uit. Speciaal-bieren zijn (met een toeslag) verkrijgbaar aan de bar.
Als er geen pauze is, kun jij na afloop van het programma je (inbegrepen) consumptie gebruiken. Als er geen consumptie bij de prijs is inbegrepen staat dit bij de betreffende activiteit op de website vermeld. Op je ticket staat dan niets over een consumptie vermeld. Drankjes die niet zijn inbegrepen bij de ticket of extra consumpties kun je afrekenen aan de bar.

 

pinnen en contactloos betalen
Vanaf 2022 accepteren Stadsschouwburg Nijmegen en Concertgebouw De Vereeniging geen contant geld meer en kun je alleen nog betalen met een pinpas of creditcard bij de kassa, aan de bar en in ons restaurant. Dit zal voor sommige bezoekers misschien even wennen zijn. Redenen voor ‘Pin Only’ zijn: veiligheid (geen cash in huis), lagere (bank)kosten en snelheid. Door af te rekenen met pin of creditcard kunnen we gasten vlotter van dienst zijn.

Ik wil graag Vriend blijven/worden, moet ik dan bij donaties mijn bijdrage betalen? 

Nee dat hoeft niet. De bijdrage voor jouw Vriendschap wordt apart afgeschreven als je reeds Vriend bent.

Mag ik mijn kind op schoot houden tijdens een familievoorstelling, zodat ik geen kinderticket hoef te kopen?

Nee, dit is niet mogelijk. Iedere bezoeker, jong of oud, heeft enkel entree tot de voorstelling als diegene een eigen ticket heeft. Je zoon of dochter mag op schoot, maar er dient wel een ticket voor hem/haar gekocht te zijn. 

Is er een lift aanwezig in de Stadsschouwburg?

Ja, er is een lift aanwezig. Let op: deze gaat niet tot het tweede balkon.

Is er een lift aanwezig in concertgebouw De Vereeniging?

Ja, er is een lift aanwezig.

Waarom mogen Russische artiesten nog optreden in Stadsschouwburg en De Vereeniging? En waarom staat er Russische muziek op het programma in De Vereeniging?

Stadsschouwburg en De Vereeniging hanteert de richtlijn van onze branchevereniging, de VSCD, die in maart 2022 is opgesteld.

In lijn met het beleid van de Nederlandse regering hebben Stadsschouwburg en De Vereeniging geen algemene boycot op Russische artiesten of musici. Alleen aan het Russische regime verbonden culturele instellingen en musici of artiesten die zich voorheen openlijk uitspraken voor het regiem van Poetin, zijn niet meer welkom. Russische artiesten en musici worden niet gevraagd openlijk een standpunt in te nemen over de oorlog omdat dit mogelijk gevaar oplevert voor henzelf of hun familie in Rusland. 

 

Heb jij een andere vraag?

Laat het ons weten! Neem gerust contact op met onze kassa: kassa@sedv.nl