Veelgestelde vragen
Op deze pagina staat het antwoord op veel van je mogelijke vragen! Klik op een vraag waar jij het antwoord graag van wil weten.
Op dit moment vinden er geen voorstellingen plaats vanwege de verder aangescherpte maatregelen rondom het coronavirus. Ondertussen zorgen wij ervoor dat we klaar zijn om iedereen weer te mogen ontvangen wanneer het zover is. Wij dromen net als vele andere schouwburgen, theaters en concertgebouwen onze podia en zalen vol - neem een kijkje bij De Belofte: voor jou, van ons.
We informeren iedereen die een kaartje heeft gekocht over de mogelijkheden rondom de voorstelling. Sommige voorstellingen zijn uitgesteld of geannuleerd. Door je kaartje te bewaren steun je zowel ons als het gezelschap dat de voorstelling zou spelen. Uiteraard blijft het mogelijk je geld terug te vragen. Voor tickets die aangeschaft zijn met het tegoed van de Meedoenregeling, geldt deze geldelijke teruggave niet, en wordt altijd een digitale voucher verstrekt. Al je vragen over de ticketregeling rondom corona worden in dit bestand beantwoord.
We hebben de informatie van diegene die ticket(s) heeft gekocht en nemen contact op als de contactgegevens juist aan ons zijn doorgegeven. Komt de mail onverhoopt niet aan? Stuur dan een e-mail naar kassa@sedv.nl zodat we deze goed kunnen noteren én je in het vervolg op de hoogte gehouden wordt!
Heb je al een account op onze website? Dan kun je eenvoudig inloggen en bestellen. Heb je nog geen account, maak dan een account aan. Je kunt voorstelling(en) selecteren en met de rode button plaatsen in het digitale ‘winkelmandje’. Plaats meerdere voorstellingen en concerten in het winkelmandje, kies zelf je stoelen en het aantal tickets. Je kunt tussentijds wijzigen als je je hebt bedacht of hebt vergist.
Voor het bestellen van tickets op de website heb je een account nodig. Bestel je tickets aan de kassa van de Stadsschouwburg, dan is het niet nodig om een account te hebben.
Een nieuw account maak je door een gebruikersnaam te bedenken (bijvoorbeeld je naam) en een wachtwoord. Je krijgt een mail met daarin een bevestigingscode en daarna is je account klaar voor gebruik. Mocht jij deze bevestigingscode niet hebben ontvangen, kun je het beste in de SPAM / ongewenste e-mailbox kijken of de mail daarin terecht is gekomen. Je kunt je registreren of aanmelden via Facebook op onze inlogpagina.
Mochten er wijzigingen zijn met betrekking tot jouw komende bezoek, zoals aanvangstijd, annulering of verplaatsing, dan informeren wij je graag tijdig. Hiervoor hebben wij je gegevens nodig. Je emailadres wordt ook gebruikt, tenzij je hiervoor bent afgemeld, voor het versturen van nieuwsbrieven. Wanneer jij je voorkeuren aangeeft, ontvang je ook genre-gerelateerde nieuwsbrieven (cabaret, toneel, musical etc.).
Als de website niet werkt, kan dit komen door jouw browser en/of besturingssysteem. Je kunt dit gemakkelijk controleren op: stadsschouwburgendevereeniging.nl/check.
Deze rang is uitverkocht of niet beschikbaar. Wat is het maximale aantal tickets dat je kunt kopen? Dit verschilt per voorstelling. Wanneer er een maximum is, dan wordt dit aangegeven op de website bij de desbetreffende voorstelling.
Voor (e)tickets betaal je € 1,25 per ticket. De handlingkosten dekken o.a. de systeemkosten, datacommunicatiekosten, verkoopkosten, administratiekosten, kosten voor de klantenservice, bancaire kosten en transactiekosten. Wanneer een voorstelling of concert onverhoopt niet doorgaat, krijg jij ook de handlingkosten retour.
Rolstoelplaatsen kun je niet via de website bestellen, bel hiervoor de kassa: 024 32 21 100 (ma t/m vr 9.30-17.30 uur en za van 11.00-16.00 uur).
Er zijn hulpmiddelen beschikbaar. Deze zijn aan de kassa te verkrijgen voorafgaand aan de voorstelling. Heb jij specifieke hulpvragen? Neem dan voorafgaand even contact op met de kassa via 024 32 21 100. Zij helpen je graag verder.
Bij de prijs van bijna alle concerten en voorstellingen is een consumptie inbegrepen. Wanneer dit zo is, lees je dit ook op je ticket. Als het programma een pauze heeft, kun je deze consumptie uitsluitend in de pauze gebruiken. Wij zetten drankjes voor je uit. Speciaal-bieren zijn (met een toeslag) verkrijgbaar aan de bar.
Als er geen pauze is, kun jij na afloop van het programma je (inbegrepen) consumptie gebruiken. Als er geen consumptie bij de prijs is inbegrepen staat dit bij de betreffende activiteit op de website vermeld. Op je ticket staat dan niets over een consumptie vermeld.
Nee dat hoeft niet. De bijdrage voor jouw Vriendschap wordt apart afgeschreven als je reeds Vriend bent.
Ja, dat kan. Op de achterkant van je podiumcadeaukaart staat een lang getal en onder een kraslaagje nog een cijfercode. Beiden heb je nodig om op de site met de podiumcadeaukaart te kunnen betalen. Is het bedrag op jouw podiumcadeaukaart hoger dan het bedrag dat er betaald moet worden, dan blijft het resterende tegoed vanzelfsprekend op je kaart staan. Is het bedrag op de kaart niet toereikend dan kunt jij dit aanvullen met een betaling via iDEAL of creditcard.
Nee, dit is niet mogelijk. Iedere bezoeker, jong of oud, heeft enkel entree tot de voorstelling als diegene een eigen ticket heeft. Je zoon of dochter mag op schoot, maar er dient wel een ticket voor hem/haar gekocht te zijn.
Ja, er is een lift aanwezig. Let op: deze gaat niet tot het tweede balkon.
Ja, er is een lift aanwezig.