Veelgestelde vragen (live)stream

De kwaliteit van het beeld en het geluid wordt bepaald door jouw eigen internetverbinding. Tien minuten voor aanvang is de stream al actief en wordt er beeld en geluid uitgezonden. Mocht je geen beeld zien, is het aan te raden om de pagina even te verversen en indien zichtbaar op de play button te drukken. Test het beeld en geluid in deze 10 minuten voor aanvang. Problemen? Probeer een andere browser, wij raden Google Chrome aan. Hieronder vind je onze veelgestelde vragen rondom de (live)stream. 

Wanneer ontvang ik een link om de livestream te bekijken?

Een link met details over toegang tot de livestream wordt minimaal drie uur voor de livestream naar je gemaild. Mocht je de mail niet ontvangen hebben, controleer dan jouw ongewenste e-mail of spambox voordat je contact met ons opneemt. 

Wat heb ik nodig om de stream te bekijken?

1. Een ticket via onze website. Je ontvangt op het mailadres waarop je dit ticket hebt gekocht alle informatie en de link naar de stream.  
2. Een goede internetverbinding. Via een vaste kabel werkt het beste, maar via WIFI of 3G/4G/5G is eventueel ook mogelijk.   
3. Een smartphone, tablet, computer of TV om de stream op te bekijken. Dit apparaat moet beschikken over een up to date internet browser, zoals Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge of Apple Safari. 

Wat moet ik doen als ik geen beeld krijg of als het beeld vastloopt?

Vaak is even de pagina verversen/refreshen voldoende. Dat doe je via F5 op het toetsenbord (op Windows) of Command ? + R (op de Mac). Vaak is in de browser ook een icoontje (ronde pijl) te vinden waarmee je ook kunt verversen.  
Wat vaak ook helpt, is even een andere browser of een heel ander apparaat proberen. Wij adviseren Google Chrome, maar Mozilla Firefox, Microsoft Edge en Apple Safari worden ook ondersteund. 

Ik zie alleen nog een wachtpagina?

De voorstelling start pas bij aanvang. Tien minuten voor tijd zie je beeld en geluid vanuit de zaal om voor jezelf de kwaliteit van het beeld en geluid te testen. 

Ik hoor niks.

Als je geen geluid kunt horen, probeer dan iets af te spelen via een andere website en zorg ervoor dat jouw luidsprekers/hoofdtelefoons goed werken. Zorg er bovendien voor dat je het geluid op de livestream niet hebt gedempt. Als het probleem blijft bestaan, kan een eenvoudige herstart van jouw computer/tablet het probleem oplossen. 

Mijn video is gestopt met werken. Wat moet ik doen?

(antwoord bij een opname) Vernieuw de pagina en je wordt teruggebracht naar het begin van de opname. Onthoud waar je was of reken het uit aan de hand van de tijd. Als het probleem blijft optreden, controleer dan jouw internet, datamogelijkheden en video-instellingen op jouw apparaat. 


(antwoord bij live stream) Vernieuw de pagina en je wordt teruggebracht naar de stream in real time en deze zal verder gaan vanaf waar de voorstelling op dat moment is. Als het probleem blijft optreden, controleer dan jouw internet, datamogelijkheden en video-instellingen op jouw apparaat. 

Kan ik de livestream ook casten via mijn Chromecast of Apple TV?

Ja, YouTube kun je net als Netflix casten. Dus als het jezelf lukt, is dat mooi! Onze medewerkers kunnen je met veel helpen maar niet met technische ondersteuning met betrekking tot het casten. Wij verzoeken je dan ook vriendelijk hier geen mails over te sturen. 

Ik heb meer/andere vragen. Met wie kan ik contact opnemen?

Als je vragen hebt of ondersteuning nodig hebt met betrekking tot jouw aankoop of de stream, mail dan naar kassa@sedv.nl. We helpen je graag verder. Tijdens de voorstelling zelf kun je contact opnemen via het mailadres dat vermeld staat in de beschrijving (in de website-omgeving). 

Wat is de camerapositionering? Is er één camera of zijn er meerdere camera’s?

De stream wordt (meestal) met meerdere camera’s vanuit verschillende perspectieven gestreamd. 

Hoeveel mensen kunnen naar de livestream kijken? Is er een kans dat het uitverkocht is als ik niet op tijd tickets koop?

Ja, er is een maximale capaciteit voor het aantal mensen dat een ticket voor de livestream kan kopen. Dit is bepaald in overleg met de bespeler.